گوشی های هوشمند

تکنولوژی‌ فوق‌العاده و تاثیر‌گذار دنیای موبایل در ۲۰۲۰!

سال ۲۰۱۹ گوشی‌ موبایل وارد فاز جدیدی شدند و در واقع ترند‌های زیادی بر این حوزه تأثیر گذاشته است. دوربین‌های چندگانه و یا سنسور‌های ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی در میان‌رده‌ها ترندهایی بودند که در سال ۲۰۱۹ روی ساخت موبایل تأثیر گذاشند. در اینجا قصد داریم به ترندهای تأثیرگذار بر فناوری‌های گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ نگاهی بیندازیم. به نظر شما کدام یک تأثیر بیشتری بر قیمت گوشی موبایل در ۲۰۲۰ خواهد داشت.
دوران دوربین سلفی پاپ‌آپ و نمایشگر ناچ استایل از نوع قطره‌ای سرآمده و احتمالاً OEM‌هایی که نسبت صفحه نمایش به بدنه بزرگ را مورد استفاده قرار می‌دهند به روش‌های جدیدی روی خواهند آورد. جدای از این، انتظار می‌رود که وضوح بیش از ۱۰۰ مگاپیکسل، فناوری شارژ فوق سریع، صفحه نمایش تاشو و موارد دیگری را در سال ۲۰۲۰ شاهد باشیم. در اینجا به ۵ فناوری برتر گوشی هوشمندی اشاره می‌کنیم که به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ تبدیل به جریان اصلی و متداول ساخت موبایل خواهند شد:

نمایشگر‌های تاشو:

گوشی های موبایل در 2020

سامسونگ، موتورولا و هواوی قبلاً مدل‌هایی از گوشی‌های تاشو را تولید کرده و در سال ۲۰۲۰ احتمالاً OEM‌های بیشتری به این عرصه خواهند پیوست. شیائومی طرح‌هایی را از گوشی هوشمند تاشو خود نشان داده در مقابل در فضای اینترنت نیز پتنت‌هایی از شرکت‌های اپو و ویوو نیز به چشم می‌خورد. علاوه بر این، انتظار می‌رود که سامسونگ نیز از نسل بعدی گوشی تاشو خود به نام گلکسی فولد ۲ پیش از کنگره بین المللی موبایل یا MWC رونمایی کند. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ برندهای بیشتری و مدل‌های متنوعی از گوشی تاشو به بازار آید.

سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی:

لنز های 108 مگاپیکسلی

گوشی‌های هوشمند با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی احتمالاً در سال ۲۰۲۰ رواج پیدا می‌کنند. شیائومی قبلاً گوشی هوشمند شیائومی می نوت ۱۰ را با این سنسور روانه بازار کرده، در حالی که شرکت ریلمی و سامسونگ نیز احتمالاً در اوایل سال آینده با سری‌های ریلمی ایکس ۵۰ و گلکسی اس ۱۱ و یا گلکسی اس ۲۰ به این جرگه بپیوندند. خاطر نشان می‌شود که Realme X50 از سنسور ISOCELL Bright HMX سامسونگ با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسل بهره می‌برد در حالی که سری Galaxy S11 به یک سنسور بالارده Bright HMX مجهز خواهد شد. اکنون تنها سنسور بالای ۱۰۰ مگاپیکسل سامسونگ در بازار در دسترس است، اما می‌توان انتظار داشت که سونی به زودی وارد عمل خواهد شد. احتمالاً سنسور سونی کیفیت بهتری داشته که بر قیمت گوشی موبایل تأثیر خواهد داشت.

دوربین‌های پنجگانه:

بهترین دوربین موبایل در 2020

 

ساندویچ ساز پارس خزر مدل SM-850P فروش ویژه

قیمت ویژه: ۶۳۷,۰۰۰ تومان
ساندویچ ساز پارس خزر مدل SM-850P

 

جدای این نوع سنسورها، پیش‌بینی می‌شود که دوربین پنج‌گانه در سال ۲۰۲۰ نیز رواج بیشتری پیدا کند. قبلاً شاهد تعداد انگشت شماری از گوشی‌های هوشمندی بودیم که با مجموعه‌ای از این حسگرها عرضه شدند که از این میان می‌توان به موبایل‌های نوکیا ۹ پیور ویو و می نوت ۱۰ اشاره کرد. اعتقاد بر این است که دستگاه‌هایی که به ماژول پنج‌گانه مجهز خواهند شد، در مقایسه با ماژول‌های چهارگانه، تنوع و ویژگی‌های بیشتری خواهند داشت. شاید استفاده از سنسورهای بیشتر بر قیمت گوشی موبایل تأثیر داشته باشد؛ اما بدون شک برای عاشقان سلفی ارزش آن را خواهد داشت.

تکنولوژی ۵G:

بهترین گوشی موبایل

بدون شک ترند تاثیر‌گذار امسال تکنولوژی ۵G خواهد بود. به زودی این تکنولوژی جایگزین شبکه سلولار قبلی خواهد شد و ما شاهد گوشی‌های بیشتری خواهیم بود که از این تکنولوژی پشتیبانی خواهند کرد. بعد از شرکت‌های سامسونگ، شرکت‌های ریلمی و وان پلاس نیز به زودی از محصولات خود با پشتیبانی از شبکه ۵G رونمایی خواهند کرد. حتی شرکت اپل نیز احتمالاً در سال ۲۰۲۰ گوشی‌هایی را با پشتبانی از این شبکه تولید خواهد کرد. این تکنولوژی نیز احتمالاً بر قیمت گوشی موبایل تأثیرگذار خواهد گذاشت.

تکنولوژی شارژ سریع ۱۰۰ وات:

بهترین گوشی موبایل در 2020

پشتیبانی شارژ سریع ۱۰۰ وات می‌تواند معیار سنجش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ باشد. شیائومی فناوری شارژ سریع سوپر شارژ توربو ۱۰۰ وات را معرفی کرده که با ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری می‌تواند تنها در ۱۷ دقیقه شارژ شود، این درحالی است که شرکت Vivo نیز بر روی فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات تمرکز دارد. گفته می‌شود که دستگاه‌هایی که به این نسخه از فست شارژ مجهز شوند تنها در ۱۲ دقیقه با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر شارژ شود. بدون شک این مشخصه نیز بر قیمت گوشی موبایل تأثیرگذار خواهد بود.
انتظار می‌رود هر دو سازنده، این فناوری را در گوشی‌های هوشمند امسال خود مورد بهره‌برداری قرار دهند. فقط زمان ثابت خواهد کرد که قبل از اینکه ریلمی، هواوی و سایر فروشندگان تصمیم بگیرند گوشی‌های هوشمند را با فناوری شارژ سریع عرضه کنند چه شرکت جدیدی وارد عمل خواهد شد.

13 دیدگاه

  1. sitesazz

    من بتازگی گرفتم گوشی خوبی

  2. sitesazz

    اگر گرون نشده بود نمی صرفید ولی چون بعدش گرون شد خوب بود

  3. sitesazz

    با سلام دوستانی میگن که داغ میکنه شما شاید گیم های ۳،۲ گیگ می‌زنید گوشی از رم خیلی قشنگ استفاده میکنه که به شما لگ نده کسایی که پابجی بازی میکنن میدونن و من خودم پابجی بازی میکنم ۱،۳۰ ساعت بازی میکنم.

  4. sitesazz

    گوشی خوبیه و رقیب خوبی برای A71 هست

  5. sitesazz

    تا الان ۲ تا‌گوشی از دیجی کالا گرفتم از جفتشم راضی بودم،،،هم از لحاظ قیمت هم کیفیت ممنون از عوامل دیجی کالا

  6. sitesazz

    گوشی خوبیه هم حافظه بالایی داره وهم Ram خوبی داره

  7. sitesazz

    گوشی خوبیه پیشنهاد میکنم اونایی که همیشه در گوشیشون حافظه کم میارن این گوشی رو امتحان کنن.

  8. sitesazz

    من این گوشی رو ۱ هفته خریدم عالی هست ممنون از دی جی کالا این گوشی چند مدل دارد ۱۲۸ حافظه داخلی ۴ ۶ ۸ دارد ۶۴ حافظه داخلی GB۴ رام دارد ۲۵۶ حافظه داخلی 8GB رام دارد باطری اصلی این گوشی ۳۸۹۰ میلی امپرساعت است

  9. sitesazz

    گوشی میان رده ، برای افرادی که گوشی باز زیاد نیستند

  10. sitesazz

    گوشی خوبیه من از بیرون تهیه کردم ۱۵۰ از دیجی ارزان تره تو این یک ماهی که خریدم ازش هیچ عیبی ندیدم تو بازی هایی مثل بنگ بنگ اگه مثلا بیشتر از یه ساعت توش باشین کمی داغ میکنه که در بازی های سنیگن تر بعد نیم ساعت داغ میشه ولی در استفاده های ردزانه وبگردی و فیلم دیدن اصلا مشکلی نداره

  11. sitesazz

    من یک ساله خریدم البته حضوری خرید کردم کیفیتش عالی هست هم خوش دست هست هم زود شارژ میشه کیفیت دوربینش عالی هست خلاصه ازش راضی هستم من ی هفته اومده بودکه خریدم و بعد از چهار ماه دادمش مامانم گوشی جدید خریدم کیفیتش عالی هست پیشنهاد میکنم بخرید

  12. sitesazz

    خوش دست و سبک فقط چراغ نشانگر اومدن پیام جدید رو نداره ولی بنظرم این هم نقطه ضعف نیست چون بجاش میتونید تو تنظیمات بگید روی صفحه موبایل اومدن پیام یا هر اتفاق مدنظرتون، روشن بشه

    1. sitesazz

      گوشی خیلی خوبی هست.. به خصوص فیلم برداری ش.. عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.